Tuinverlichtingmeesters Exclusieve tuinverlichting

Tuinverlichtingmeesters, hoe het allemaal begon

Wie zit er achter Tuinverlichtingmeesters?

Als eerste lijkt het mij leuk om iets meer over mijzelf te vertellen. Mijn naam is Carlo Musters, geboren in Nijverdal en inmiddels woonachtig in het pittoreske (ahum) Coevorden.

Al op mijn middelbare school leeftijd wist ik dat ik ondernemer wilde worden, het opzetten van een eigen bedrijf leek mij fantastisch en dat was dan ook mijn droom. Eerst heb ik met de nodige keren vallen en opstaan mijn middelbare school (HAVO) afgemaakt aan de Nieuwe Veste in datzelfde Coevorden. Mijn interesse lag destijds vooral bij Computers en alles daaromheen. Na mijn HAVO ben ik dan ook begonnen met een studie die destijds Mens en Informatica heette, dit aan de Hogeschool Drenthe in Emmen. Vooral het stukje Mens, in combinatie met Informatie sprak mij erg aan, maar als snel bleek dat dit maar een klein gedeelte was van de opleiding. Het bleek vooral veel programmeren, natuurlijk een essentieel onderdeel, maar niet voor mij weggelegd. Nee, ik word vrolijk van interactie met mensen. 

Ondernemen zit in het bloed

Zodoende dus de opleiding helaas niet afgemaakt. Thuiszitten was er bij ons (ouderlijk huis) niet bij, dus ging ik een werk zoeken. Via een aantal omzwervingen kwam ik uiteindelijk bij Phonehouse terecht, eerst in Coevorden en later in Emmen, totaal heb ik daar 9 jaar gewerkt en met plezier kan ik je vertellen. Uiteindelijk Shopmanager in Emmen geworden en dit een jaar of 4 gedaan. Tijdens deze periode begon mijn ondernemersgeest zich te manifesteren en samen met een zeer fijne collega was ons bedrijf "Digitaal Op Stap" geboren. Met ons bedrijf richtten wij ons eerst voornamelijk op senioren die graag mee wilden in het digitale tijdperk, maar dit nog wat lastig vonden, destijds (en misschien nog) een flinke markt. Wij gaven tabletcursussen in seniorencentrums en boden ook hulp thuis aan. Zodoende namen wij senioren (maar ook jongere mensen) mee aan de hand over de digitale snelweg. Via een kennis van mijn compagnon werden wij op het idee gebracht om WiFi systemen aan te bieden aan bedrijven. Ook dit hebben wij nog een tijd met succes gedaan. Dit alles moest natuurlijk in de weekenden en avonduren gebeuren aangezien we beiden nog fulltime werkten bij Phonehouse.

Op een gegeven moment gaf mijn compagnon aan te willen stoppen omdat het al met al nogal veel werd en hij (wij) de stap naar fulltime ondernemen nog te spannend vond. Ik heb destijds nog wel even nagedacht of ik het alleen wilde voortzetten, maar dit zag ik toen niet zitten. Op dat moment betekende dat dus het einde van "Digitaal Op Stap" en dus ook van mijn ondernemerschap. Achteraf misschien wel zonde, maar het zij zo, en we hadden wel erg veel geleerd en dat is ook wat waard!

Mijn tijd bij Phonehouse liep inmiddels op z'n eind, hoewel ik het er erg naar mijn zin heb gehad voelde ik dat het tijd was voor wat anders. Er volgde een periode van een paar jaar waarin ik bij verschillende werkgevers werkzaam ben geweest. Ondertussen bleef mijn ondernemersgeest natuurlijk niet stil staan, maar wanneer je bij een nieuwe werkgever begint brengt dat de nodige focus met zich mee. Uiteindelijk kom ik bij mijn huidige werkgever terecht, eerst als hoofd binnendienst en nu sinds een jaar als accountmanager in de buitendienst.

Tuinverlichtingmeesters wordt geboren

Toen ik wat gewend was bij deze werkgever begon het ondernemen weer op te borrelen. Tijdens een gesprek met mijn kameraad (de oude compagnon) kwamen we op het idee om iets met tuinverlichting te gaan doen. Hij was destijds werkzaam bij een bedrijf die daar ook actief in was. We zagen dat er veel behoefte was aan specialisme in op dit gebied. Er zijn genoeg bedrijven die tuinverlichting aanbieden, maar er zijn er niet zoveel waarbij de tuinverlichting het hoofdproduct is. Daar zouden wij verandering in gaan brengen, niet alleen wilden we de allerbeste kwaliteit tuinverlichting gaan leveren, maar service en klantgerichtheid moest bij ons echt op de 1e plaats staan. Na een kleine brainstormsessie was de bedrijfsnaam geboren: Tuinverlichtingmeesters, meesters in exclusieve tuinverlichting. 

Omdat mijn compagnon nog werkzaam was in een gelieerde branche en hij nog niet wist hoe zijn werkgever hier tegenover stond, konden we het nog niet van de daken schreeuwen. Bovendien had ook ik nog niet met mijn werkgever gesproken over hoe hij ertegenover stond dat ik naast mijn baan wilde ondernemen. Uiteindelijk gebeurde er van alles in het privéleven van mijn compagnon (kameraad) waardoor hij aangaf niet meer door te willen gaan met Tuinverlichtingmeesters. Erg jammer, maar dit keer wilde ik het wel doorzetten, ik word echt blij van de mooie producten en projecten waar ik aan mag werken. Nu moest ik eerst nog een gesprek met mijn werkgever hebben om dat obstakel weg te nemen. Na dit gesprek kon ik voor mijn gevoel eindelijk door en mij voor de volle 100% inzetten om dit tot een succes te maken.

En daar zijn wij nu aanbeland... Er is een periode van 1,5 jaar verstreken vanaf het 1e idee, maar de visie is nog net zo helder. Met Tuinverlichtingmeesters ga ik de tuinverlichtingswereld veranderen, ik wil online en offline samen brengen. Klanten kunnen via de website gebruik maken van de chatfunctie en hier geef ik hen deskundig advies. Zie het als een online winkel waar ik (in de chat) als adviseur rondloop en die je altijd kan aanspreken. Hoewel onze tuinverlichtingssystemen erg eenvoudig zijn aan te sluiten en te installeren behoeft het toch enige uitleg, en wie kan deze uitleg beter geven dan ikzelf? Bovendien doe ik dat ook graag. Ook is het mogelijk voor klanten om persoonlijk advies te krijgen bij hen thuis of online. Het is mijn streven om binnenkort ook op een fysieke locatie mensen te kunnen adviseren, want persoonlijk contact is toch nog altijd het allermooiste.

Is dit alles?

En is dat alles? Nee, er is meer. Want dan zijn er nog de wederverkopers, de groenprofessionals, Hoveniers, bestratingsexperts en mensen die bijvoorbeeld schuttingen plaatsen. Zij zijn bij uitstek aanspreekpunten voor eindklanten als het aankomt op tuinverlichting. Het perfecte moment om met een klant te praten over tuinverlichting is wanneer een tuin opnieuw wordt aangelegd. Maar wat komt daar allemaal bij kijken en hoe gaat dat met de aftersales? Met deze vragen en uitdagingen help ik ook, uiteindelijk is het mijn streven om de gehele aftersales uit handen te nemen en ook te ondersteunen met de verkoop van de tuinverlichting. Gelukkig zien wij dat veel groenprofessionals inmiddels standaard tuinverlichting meenemen in hun verkoopgesprek, maar hier valt nog erg veel te verbeteren. Vind je dit nog lastig, dan kan ik daarbij ook ondersteunen. Onze producten zijn enkel van de hoogste kwaliteit en hebben minimaal 5 jaar garantie (LightPro zelfs 6), dit kan alleen als je als leverancier ook echt achter de kwaliteit staat. Is dit voor jou interessant? Neem dan ook gerust contact op via partnerdesk@tuinverlichtingmeesters.nl of 06-57437339.

Ga direct naar de webshop

 

 

Terug naar blog